AD, 24 juni 2026 – Nissewaard wil een nieuwe belasting invoeren: een verblijfstaks voor arbeidsmigranten die niet in de gemeente staan ingeschreven. De reden is dat zij wel gebruik maken van voorzieningen, maar er niet voor betalen.
De nieuwe coalitie van ONS, PvdA, Nissewaard Lokaal en VVD schrijft in het coalitieakkoord de mogelijkheden van de nieuwe belasting te willen onderzoeken. Daarvoor zal worden aangeklopt bij gemeenten als Westland, Helmond en Doetinchem die inmiddels zo’n taks hebben.
Lees hier verder (origineel bericht)
